cairns deel 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu cairns deel 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

cairns deel 2

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

14 November 2015 | Australië, Cairns

Blog 6

Cairns deel 2

12-11-2015
Vanmorgen nam ik om 7.00 de shutle naar de haven. Ik moest daar om 8 uur zijn en anders moest ik lopen, laat ik daar nou op de vroege morgen weinig zin in hebben. Vandaag heb ik een trip geboekt naar het Great Barrier Reef. In de haven ontmoette ik een meisje uit België, waar ik de hele dag mee het opgetrokken.

Het was 1,5 uur varen naar het Great Barrier Reef. We hadden een mooie boot en een fijn plekje bemachtigd op het topdek. We kregen alvast onze wetsuite, flippers, duikbril en snorkel. Tijdens het varen kregen een kleine uitleg over het rif en wat we wel en niet mochten doen. Zo is het uiteraard ten strengste verboden om ook maar iets mee te nemen van het rif.

Toen we eenmaal stil lagen mochten we gelijk het water in. Ik ben nou eenmaal niet zo’n held in het water dus vond het best eng. Het feit dat ik niks onder mijn voeten heb vind ik maar niks. Toch mezelf er overheen gezet en het water ingegaan. Wel ben ik dichtbij de boot gebleven, ga me een fijn gevoel. Maar wat zag ik onderwater een gave dingen. Dit had ik nooit willen missen. Heel veel gekleurde vissen en een schildpad! Ooh het was zo gaaf!

Na de goed verzorgde lunch gingen we een klein stukje varen naar een ander gedeelte van het rif. ’s Middags voelde ik me al veel comfortabeler in het water en ben ik het hele stuk met de gids meegezwommen. Onderweg gaf ze veel uitleg over het rif en de vissen. Hier weer veel geleurde vissen gezien en het koraal vond ik op deze plek ook veel mooier met meer kleur. Helaas heb ik geen foto’s onderwater kunnen maken, maar ik kan je zeggen het wat een waar paradijs.

Na deze trip ben ik met de shutle terug naar het hostel gegaan en heb daar even gegeten. Na een lekkere douche de bar in, want er was ladies night. Dit betekende eigenlijk dat de mannen verkleed gingen als vrouw, en je op ze kon bieden. Het was allemaal een erg grappig gezicht. Daarna nog even een potje poolen gespeeld met een biertje erbij.


13-11-2015
Vanmorgen heb ik geprobeerd een beetje uit te slapen, al lukt dat niet heel geweldig hier. Om een uurtje of 9 ben ik gaan ontbijten. Daarna met Ilse, nederlandse vrouw even samen achter mijn laptop gezeten. We gaan elkaar weer ontmoeten om Magnetic Island en pakken samen de bus naar de volgende plaats. De rest van de morgen heb ik lekker aan het zwembad van het hostel gelegen.

Om 2 uur heb ik de shutle naar het centrum gepakt waar Ilse al was. Samen zijn we naar een groente/fruit markt geweest, altijd leuk om even overheen te lopen. Daarna samen naar het winkelcentrum, waar ik een heerlijke frozen yogurt heb gehaald met de smaak nutella! Jammiee.. daarna zijn we even aan het water gaan zitten kletsen en genieten van het heerlijke weer.

’s Avonds hebben we bij de night market gegeten. Het is een Chinese avondmarkt. Je kunt hier voor een bepaald bedrag een bord kopen en deze zo vol gooien als je wilt. Ik zag veel vis in het buffet dus dat kwam helemaal goed. Heb mijn bordje goed vol geschept met vooral veel garnalen. We zijn hier ook over het marktje gelopen en ik heb 2 leuke armbandjes gekocht. Eenmaal terug in het hostel waren we beiden kapot dus na 1 corona lag ik al in bed. Misschien komt het ook wel door het warme weer.


14-11-2015
Ik werd vanmorgen om half 9 opgehaald en naar de Tjapukai Aboriginals gebracht. Ik wist niet helemaal wat ik van deze trip moest verwachten, maar toen ik aankwam zag ik dat het een museum was. Ik dacht shit wat heb ik voor stomme trip geboekt, maar ik heb een geweldige dag gehad!

Het museum werkt met de mensen van de Tjapukai, dit is 1 van de 2 soorten aboriginals. Ik liet mijn toegangsbewijs zien en het bleek dat ik een speciaal pakket had geboekt waardoor ik een soort VIP behandeling kreeg, zo voelde het ten minste wel. Ik had een eigen gids die ervoor zorgde dat ik bij alle activiteiten op tijd aanwezig was.

Eerst gingen we in een grote zaal zitten waar een toneelspel werd gespeeld. Zij speelden na hoe zij denken dat de mensen zijn gekomen op de wereld. Zij geloven erin dat ze mensen uit een ei komen, haha. Vervolgens liep ik met een groep naar een grote vuurplaats waar ze vlees op gingen braden, dit vlees kregen we tijdens de lunch te eten. Vervolgens kreeg ik een prachtige face painting.

Daarna gingen we naar het theater waar er 2 stukken voor ons werden gedanst en er werd muziek gemaakt. Ook wij moesten een stuk meedansen en we leerden een liedje. Het was erg interactief, was het allemaal zo leuk maakte.

Vervolgens waren er verschillende activiteiten, er werd wat verteld over medicijnen en eten die je kunt vinden in het regenwoud. We kregen een didgeridoo show. Nou geen instrument voor mij ben ik al achter. Je moet uitblazen door je mond en tegelijk inademen door je neus, naar mijn idee praktisch onmogelijk. Deze man speelde trouwens geweldig op de het instrument.

Daarna was het tijd voor wat actie en begonnen we met speerwerpen. Nou de dieren in het regenwoud zijn veilig in mijn buurt, want ik kreeg de speer niet ver. Naast het speerwerpen leerden we boomerang gooien. Dit was meer mijn ding, want tot mijn grote verbazing gooide ik erg ver en kwam die ook nog eens terug!

Na al deze activiteiten kregen we een lunch, en het vlees van het vuur in dit geval kip smaakte heerlijk. Tijdens het eten werd er weer een mooi optreden gegeven en ik kreeg een tafel helemaal vooraan.

De meeste mensen bleven maar een ochtend, maar ik had na de lunch nog een aantal activiteiten. Als eerste heb ik een armband gevlochten van een blad van een boom. De vrouw deed het voor en ik had het redelijk snel door. Tijdens het vlechten gezellig gekletst met de vrouw over het leven als Aboriginal. Vervolgens heb ik een ketting gemaakt en tot slot een boomerang geschilderd. Er was nog 1 meisje meer dus er was veel aandacht, waardoor er leuke gesprekken volgden.

Na deze creativiteit werd ik opgehaald door een gids en die me meenam door het woud en me leerde hoe te overleven in het regenwoud. Welke noten je kon eten en van welke je na 20 minuten dood gaat. Hoe je een hutje en vuur moest maken en welk blad je kon gebruiken als bord en beker. Echt super interessant en altijd leuk een persoonlijke gids. Ook met haar veel gekletst over het leven als Aboriginal.

Na deze wandeling was er een tafeltje voor me gedekt en had ik een heerlijke high tea. Het was echt een super trip en had het niet willen missen. Om kwart over 4 werd ik weer opgehaald. Even gedoucht en met een Nederlands meisje van mijn kamer gegeten. Er stond een krokodillenburger op het menu en ja ik ben ik Australië dus moest het uitproberen. Her was erg lekker, smaakte naar kip en vis. Vanavond nog even een drankje doen met Manon, want die blijft nog even in Cairns dus zie ik niet weer tijdens de reis.


Liefs xxx

  • 14 November 2015 - 11:42

    Florian:

    Hahaha fem eet krokodil! Wat mooi!
    Goed hoor dat je dingen doet die je eng lijken, snorkelen in zo'n mooi gebied is echt gaaf..
    Volgens mij verveel jij je geen minuut, ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen en de foto's te zien!
    Keep it up femmie!

    Liefs xxx

  • 14 November 2015 - 12:48

    Bianca:

    Hey Fem wat een belevenissen weer!
    Geweldig om je zo te volgen en mee te genieten.

  • 14 November 2015 - 12:56

    Leo:

    Prachtig hoe je het neerpent zo leest het vlot weg blijf genieten gr leo

  • 14 November 2015 - 13:03

    Bart En Hanny Fleming:

    Wat een geweldig verslag weer je ziet en beleeft weer veel
    en we kunnen zomee genieten
    gr bart en hanny

  • 15 November 2015 - 06:50

    Ellen:

    Wat gaaf allemaal!!!

  • 15 November 2015 - 17:24

    Annick:

    Hey Femke,

    Super leuk om al je verhalen te lezen!
    Je maakt inderdaad veel mee, Heel veel plezier nog!

    Liefs, Annick

  • 16 November 2015 - 18:57

    Ria:

    Hey Fem wat gaaf ik ben stikke jaloers, maar geniet wel een beetje mee door je mooie verhalen!
    Have fun!

    Gr. Ria

  • 18 November 2015 - 11:18

    Karolien:

    Whauw femke je maakt mooie dingen mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 4989

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: