Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Frasereiland, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

02 December 2015 | Australië, Frasereiland

Blog 10

Fraser Island

28-11-2015
Op tijd opgestaan en er stond een flinke stapel pancakes voor ons klaar als ontbijt. Daarna heb ik mijn spullen gepakt, uitgecheckt en mijn grote backpack in een bagage ruimte gedumpt. Toen hadden we nog een uitleg over veiligheid en daarna over het rijden met een 4wd auto. Ik ben er nog niet helemaal zeker van of ik ga rijden, maar we zullen zien. Vervolgens hebben we alles ingeladen en gingen we op weg naar Fraser island, dit is het grootste zandeiland van de wereld.

Eerst met de auto op de ferry, waardoor we naar 10 minuten echt op Fraser Island waren. Dit gedeelte is van de Aboriginals en we kregen ook 2 duidelijke regels. Je mag niet fluiten, want dan roep je geesten op. En je mag niet in het vuur spugen (niet dat ik dat van plan was). Vuur is 1 van de dingen om te overleven.

Toen we aangekomen waren zijn we bij een soort resort in het grasveld gaan lunchen. We hebben koelboxen en moeten de komende dagen zelf alles voorbereiden. De lunch in elke keer wraps. Het is een gezellige groep waar we inzitten, dus dat komt goed de komende dagen.

Als eerste reden we naar lake mckenzie. Dit vond ik gelijk ook de mooiste plek van Fraser, maar misschien ook wel van heel Australië. Het water was super helder en met het zand kon je je lekker scrubben. Na wat mooie foto’s gemaakt te hebben en te hebben gezwommen, moesten we weer terug. Elke tour mag er maar 1 uur blijven, omdat het er zo druk is.

Vervolgens reden we bumpy road, oftewel hobbel de bobbel en van links naar rechts. Ik was blij dat ik achterin zat en me goed kon vasthouden, maar ik moet zeggen het was wel gaaf. We reden naar het kamp waar we de komende 2 nachten slapen. Het is echt kamperen! We slapen in tentjes met een heel dun matrasje en zonder kussen. We hadden een overdekte buitenkeuken. Hier hebben de 2 Duitse jongens van onze groep gekookt en wij meiden hebben de afwas gedaan. Prima taakverdeling zeg ik maar!

’s Avonds heb ik met een glaasje goon (goedkope wijn) aan het kampvuur gezeten. We zijn in totaal met 32 in de groep en het is erg gezellig. Toen ik in bed lag heb ik mijn tas maar gebruikt als kussen.


29-11-2015
6.00 er weer uit en ontbijt gegeten, zodat we om 7.00 konden vertrekken. Als eerste reden we naar de Champagne pool. In de zee kun je niet zwemmen, in verband met gevaarlijke haaien, maar in Champagne pool kun je wel zwemmen. Dit is water dat over de rotsen heen komt en de rotsen houden de haaien uiteraard tegen. Helaas zaten er ook een paar rotsen in het water, waar ik mijn voet aan open heb gehaald. Gelukkig had de gids een ehbo koffertje mee en heeft het gelijk verbonden.

Vervolgens gingen we naar Indian Head. dit is een uitzichtpunt, waardoor je een mooi uitzicht had over de zee, het strand en het bos. We hebben nog gekeken of we haaien of dolfijnen konden spotten, maar die lieten zich helaas niet zien.

Daarna gingen we even terug naar het kamp om te lunchen. Na de lunch reden we weer verder naar het schipwrak Moheno. Deze ligt op het strand van Fraser Island. Even een paar leuke foto’s gemaakt en toen verder naar Eli Creek. Dit water is zo ontzettend zuiver en schoon, dat je het gewoon kan drinken. Hier hebben we dan ook onze watertanks gevuld. Tevens was hier een soort riviertje naar beneden, waar je door de stroming mee naar beneden kom. Leek net zo’n stroming als in het zwembad. Later nog even in de zon gezeten aan mijn kleurtje gewerkt.

Toen werd het tijd dat ik ging rijden. De gids zei dat dit het makkelijkste stuk was en de mensen in mijn groep moedigden met aan om te gaan rijden. Uiteraard vond ik het weer doodeng, maar ik heb het gedaan! Over het strand ging best goed. We moeten alleen ook nog een bult op met los zand. Na wat geslinger, hebben we dit ook allemaal overleefd. Pff.. was blij toen we veilig aankwamen bij het kamp.

Later nog even op het strand gezeten met een glaasje goon om daarna weer te gaan eten. ’s Avonds weer lekker bij het kampvuur gezeten en het niet al te laat gemaakt.


30-11-2015
Vandaag weer op tijd op en na het ontbijt gingen we nar Lake Wabby. Hier moesten weer eerst 45 minuten voor lopen, maar ik heb het gehaald en kwamen aan bij hele grote zandvlakte. Onderaan de zandbult lag een meer. Ook dit water was weer ontzettend helder en had hier een gratis dokter fish behandeling. Na hier wat rond gehangen te hebben was het weer tijd om 45 minuten terug te lopen.

Vervolgens was het weer tijd om terug te gaan met de ferry. Eenmaal bij hostel alles uitgeladen en de auto even een beetje schoongemaakt. Daarna een heerlijke warme douche en al het zand van me afgespoeld. Alles zat werkelijk onder het zand. Vervolgens ben ik even naar de drogist gegaan om betadine te halen, zodat ik mijn glip onder mijn voet kan schoonhouden.

’s Avonds ben ik met 2 meisjes uit Oosterijk uit eten geweest bij een pizzaria. Ik zat onder andere met hen in de auto de afgelopen dagen. Daarna nog even de bar in om deze geweldige dagen goed af te sluiten!


Liefs xxx

  • 02 December 2015 - 13:22

    Karolien:

    He fem,

    Je maakt mooie dingen mee. 45 min lopen was vast zwaar dat ook nog met een zere voet. Hele mooie foto's. Pas goed op jezelf! Liefs

  • 04 December 2015 - 13:05

    Irma:

    Hey Femke,

    Ik lees eigenlijk dat je alleen maar geniet.
    Lijkt me een schitterend land. En ook nog mooi weer.
    Maak er nog een mooie tijd van. Nog veel plezier.
    Liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Frasereiland

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 4983

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: