Noosa & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu Noosa & Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

Noosa & Brisbane

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

05 December 2015 | Australië, Brisbane

Blog 11

Noosa & Brisbane

1-12-2015
Vanmorgen om 10.00 had in de Greyhound naar Noosa. Hier kwam ik rond half 1 aan. Er was een shutle van het hostel die me naar het hostel bracht. Kon gelijk inchecken en naar mijn kamer. Een kamer met 16 personen! Hopen dat ik een beetje kan slapen. Als eerste maar even mijn kleren gewassen, want dat was hoog tijd.

Later op de middag ben ik naar het winkelcentrum gelopen en heb daar wat rondgelopen. Er is hier volop sushi te krijgen en die verleiding kon ik uiteraard niet weerstaan. Later op de avond gingen er een paar Nederlanders die ik ontmoet had in Rainbow beach bbqen. Ik zat nog vol van de sushi, maar ben wel gezellig meegegaan. Je kunt hier in Australie op veel plekken gebruik maken van gratis barbecues, super handig. Gezellig een paar glaasjes goon met ze gedonken.

’s Avonds zijn we de bar van het hostel in gegaan. Er was een ladies night, dus gratis drankjes voor de dames en de heren die zich verkleed hadden als vrouw. De mannen konden meedoen aan een wedstrijd. Ze waren allemaal verkleed en lieten 1 voor 1 hun beste vrouwelijke dansmoves zien. Ik heb behoorlijk gelachen, en ze gingen er helemaal voor. Na een paar drankjes gingen we allemaal naar de kamer, iedereen was nog behoorlijk moe van Fraser Island.


2-12-2015
Ik heb lekker een beetje uit kunnen slapen vanmorgen. Rond een uur of 10 ben ik richting het winkelcentrum gelopen voor een ontbijtje. Hier heb ik even lekker op een terrasje gezeten en mijn dagboekje bijgeschreven.

Toen ik terug was heb ik even gekletst met de Nederlanders van gisteren. later ben ik weer naar het winkelcentrum gelopen, want had met Ilse afgesproken om samen te lunchen. Erg leuk om elkaar weer te spreken en ervaringen te delen. Mijn lunch was trouwens een heerlijke foute chocolade muffin, jammie!

’s Middags ben ik even naar main beach gelopen. Het strand is ongeveer 15 minuutjes lopen vanaf mijn hostel. Hier wat in de winkeltjes gekeken, maar de hoge prijzen hielden me wel tegen om wat te kopen. Toen ik even een kijken nam op het strand werd het behoorlijk donker en niet veel later brak er een behoorlijke bui los. Toen het droog was maar snel terug naar het hostel gelopen.

Toen ik wat wou gaan eten kwam ik wat mensen tegen en die vroegen of ik met hen mee ging. Er waren ook al een paar mensen bij t restaurant waar ze hadden afgesproken. Ineens was Sarah Jane daar ook bij, ik had met haar en Ilse op Magnetic Island de auto gehuurd. Had niet verwacht haar nog weer te zien, dus deze spontane actie was erg leuk.

Sarah Jane en ik besloten na het eten Ilse op te zoeken om de reünie compleet te maken. Ilse zat in een bar bij haar hostel met 2 jongens uit Australie. We zijn er gezellig bij aangeschoven. Ik vond het wel verschrikkelijk moeilijk om die Australische jongens te verstaan, die hadden echt een accent. Om 22.00 ging de bar daar dicht. We besloten naar de bar van mijn hostel te gaan, waar we nog een paar biertjes hebben gedronken. Het was een erg gezellige avond!


3-12-2015
Vanmorgen niet te laat om gestaan en ben gelijk naar Main Beach gelopen. Hier heb ik een kaartje gekocht voor een soort hop on hop off ferry. Deze ferry vaart over de Noosa River en je kunt op verschillende plekken op en af stappen. Om 10.00 ging de eerste ferry, maar die heb ik gemist, omdat ik de opstapplaats niet kon vinden. Dan maar eerst even een ontbijtje scoren. Niet veel later kwam er een flinke regenbui, dus misschien maar goed dat ik de eerste ferry gemist heb.

Om 12.00 ging de volgende ferry, merkte wel gelijk dat vooral veel ouderen deze boot pakken, want het 60 plus gehaalte was vrij hoog. Wel super leuke mensen, waar ik een gezellig praatje mee heb gemaakt.Iik ben uitgestapt op de eindplaats, Tewantin. Het was een kleine haven. Heb hier even wat rondgelopen en wat te lunchen gehaald. Vervolgens had ik het wel gezien, maar ik moest wachten op de ferry. Ben toen maar ik het zonnetje een boek gaan lezen. Soms is het ook wel heerlijk om gewoon even lekker te relaxen.

Toen de ferry er weer aan kwam ben ik uitgestapt bij big pelican. Hier waren wat winkeltjes, maar had er eigenlijk iets meer van verwacht. Daarna maar een wandeling over het strand gemaakt en zo kon ik 2 haltes verder weer op de ferry stappen terug naar waar ik was opgestapt. Ik was blij dat ik toch iets had ondernomen vandaag, want iedereen hangt hier een beetje rond het hostel en ik heb op deze manier een mooi stukje van Noosa gezien.

Toen ik terug liep naar het hostel, liep ik Leonie ineens tegen het lijf. Ik ken haar van de eerste week in Sydney en het surfcamp. We hadden al geappt en voor ’s avonds afgesproken, toch was ht raar om haar ineens weer te zien. Eenmaal terug ben ik even snel gaan douchen en gaan eten met Ilse.

’s Avonds was het tijd voor weer een reünie, want niet alleen Leonie (die reist met nog 2 Nederlanders en een Franse) was in Noosa ook Manon was vanmiddag hier aangekomen. Manon ken ik ook van de eerste week Sydney en hebben later nog samen een week in Cairns gezeten. We hebben gezellig met z’n allen bijgekletst en een paar biertjes gedronken in de bar bij mij hostel. Zij gingen om twaalf uur nog een deurtje verder, maar ik moest helaas passen. Morgen ging weer erg vroeg de wekker! Het erg leuk om elkaar weer te zien.


4-12-2015
De wekker ging niet voor niks vroeg vanmorgen, want vandaag ga in naar de Australian Zoo van de bekende Steve Irwin! De dierentuin ligt tussen Noosa en Brisbane, dus ik neem mijn backpack mee zodat ik aan het eind van de middag door kan reizen naar Brisbane. Ilse had ook wel zin in een dagje uit, dus die kwam me gezellig vergezellen.

Als eerste gingen we naar de schildpadden, want die konden elk moment gevoerd worden. Nou het waren beste schildpadden! Daarna zijn we lekker door het park gelopen. We zagen krokodillen, koala’s, veel verschillende soorten reptielen, wombats en nog veel meer.

Om 12 uur was er een show, dus we zaten daar ruim op tijd klaar. Wauw ik heb mijn ogen uitgekeken. Eerst werden er wat dingen met verschillende vogels gedaan. Toen was het tijd voor het hoogtepunt, 2 mannen deden een show met krokodillen, net zoals Steve Irwin ook deed. Hield soms mijn hart vast, maar wat was het gaaf!

Na de show zijn we verder door het park gelopen. We hebben koala’s en kangoeroes geaaid. Daarna hebben we voer gekocht en hebben we de kangoeroes gevoerd. Toch wel een klein beetje eng hoor als die beesten uit je hand eten. Later zagen we dat er een tijgershow begon, dus zijn daar snel gaan kijken. Ook weer doodeng hoe die man met die tijger in de weer was. Uiteraard wel super vet om te zien.

Ik had gelezen dat je ook kameel kon rijden in het park. Dit leek bij natuurlijk wel weer wat. We kregen een helm op, gelukkig wel een mooie roze en toen mocht ik erop gaan zitten. Oei, dat was iets hoger dan ik had verwacht. De kameel achter mij liep steeds met zijn hoofd naast me, want ik ook wel wat eng vond, haha. Toch weer een ervaring rijker en wilde dit super gaaf doen.

Daarna zijn we de rest van het park doorgelopen. De dochter van Steve, Bindi heeft ook een eigen gedeelte in het park, dit was net geopend. Als eerste had je hier een hele grote boomhut, zoals die in je dromen altijd is zeg maar. Hier waren ook wat loslopende aapjes, maar je moest wel afstand houden. Vervolgens liepen we nog even door naar de giraffen en zebra’s. er reed een treintje rond over het park, die hebben we gepakt om weer terug te gaan. Even samen wat gegeten met Ilse en toen was het tijd om afscheid van haar te nemen. Haar bus ging een uur eerder dan die van mij en zij blijft nog even in Noosa. Ik heb nog even rondgelopen en toen ook rustig naar de uitgang gegaan. Waar de bus me om 5 uur ophaalde en naar Brisbane bracht.

Eenmaal aangekomen in Brisbane moest ik op zoek naar mijn hostel. Gelukkig waren er 2 engelse jongens die er ook naartoe moesten. Na wat vragen hadden we het vrij snel gevonden. (begin dat lopen met die zware backpack behoorlijk zat te worden) Wel even wennen dat in ineens weer in een grote stad zit, na al die kleine plaatsjes. Nadat ik had ingecheckt ben ik even over een avond markt gelopen en heb ik wat gegeten. Niet veel later lag ik gesloopt in bed.


5-12-2015
Brisbane staan bekend om zijn vele winkels, dus had vandaag een shopdagje op de planning. Even wat gegeten en toen heerlijk de winkels in. Ze hebben zelfs een H&M hier! Ik ben weer een broekje, linnen tasje (mijne was kapot) en shirtje rijker. Ze hebben hier meer dan 1000 winkels, dus ben ze maar niet allemaal afgegaan.

Dit is mijn enige echte dag in Brisbane en had er op de winkels na nog niet veel van gezien. Ik besloot om de hop on hop off bus te pakken en me zo rond te laten toeren door Brisbane. Het was een leuk rondje en ben nog gestopt bij een erg mooi uitzichtpunt over de stad. Helaas had ik geen tijd meer om de andere route te doen. Ik ben uitgestapt bij de Brisbane rivier waar ik nog even heb rondgelopen om vervolgens terug te gaan naar mijn hostel. Achteraf had ik hier nog wel een dagje willen blijven om nog meer te zien, maar ik heb alles al geboekt en moet dus verder.

’s Avonds ben ik uit eten geweest met een Engels meisje van mijn kamer en een meisje uit Amerika. Verbaas me er soms over hoe makkelijk het toch gaat om contact te maken onderling. Morgen ga ik weer verder naar de volgende plaats, Surfers Paradise!


Liefs xxx

  • 05 December 2015 - 14:34

    Bianca:

    Jee Fem wat beleef je toch veel. En zo leuk dat het contact leggen zo makkelijk gaat. Gezellig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4986

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: