1170 & Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu 1170 & Rainbow Beach - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

1170 & Rainbow Beach

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

27 November 2015 | Australië, Rainbow Beach

Blog 9

1770 & Rainbow Beach

24-11-2015
Vanmorgen kwam ik rond 6.30 aan in Agnes Water. Ik heb gelukkig een beetje kunnen slapen in de bus, maar natuurlijk niet zoals in een bed. In Agnes water stond een shutle van het hostel, die ons naar het hostel in 1770 bracht. (1770 in de plaatsnaam) we hebben gelijk ingecheckt, maar er was nog geen kamer beschikbaar. Dan maar even wachten in het lounge gedeelte, we kregen we gratis ontbijt! Om 9.45 vroeg ik maar eens hoe het met mijn kamer was, de vrouw die een beetje chaotisch was, was me vergeten. Naja snel naar mijn kamer en omgekleed, want ik moest om 10.15 alweer met de shutle.

Bij mijn voucher zat een gratis surfles, dus maakte daar maar gelijk gebruik van. We waren met een groep van 27, wat ik best veel vond voor 2 instructeurs. Eerst even wat uitleg en oefenen op het droge. Daarna de zee in, ik verbaasde mezelf door gelijk een goede golf te pakken en gelijk te staan. Natuurlijk ging ik ook een paar keer goed onderuit, maar op zich ging het best lekker. Leuk om weer gesurft te hebben na het surfcamp. Na deze les was ik wel helemaal gesloopt, dus even wat slaap ingehaald in de middag.

Rond 19.00 heb ik de shutle naar het centrum weer gepakt waar Ilse al op me stond te wachten. We gingen samen boodschappen doen, want ja we gaan voor de verandering een keer koken! Eigenlijk hebben we weinig keuze, want het is hier zo’n klein plaatsje dat er ’s avonds nauwelijks iets open is. Het werd een prima macaroni carbonada. Na het eten hebben we vrij weinig gedaan. Heerlijk gerelaxt.


25-11-2015
Vanmorgen beetje rustig aan gedaan en om 10.00 met de shutle naar de winkels. Hier heb ik even wat winkeltjes bekeken en boodschappen gedaan.

Om 13.30 hadden we een leuke trip geboekt, namelijk scooter Roo. Ik had al wat mensen er erg enthousiast over gehoord, dus hebben het bij aankomst gelijk geboekt. Het zijn ongebouwde scooters die lijken op motoren. Eerst kregen wen een helm en een leren jack, om het plaatje helemaal compleet te maken kregen we nep tattoos op! Als we helemaal in stijl zijn, gaan we even een oefenrondje doen. Uiteraard vond ik het weer best eng in het begin, maar na een paar tips vonden ze het veilig genoeg om mij de weg op te laten.

Nou daar gingen we dan met z’n allen de weg op. (aan de linker kant!) de begeleiding die erbij was zorgde dat het allemaal erg veilig verliep. Iemand had me gezegd dat de scooters maar 30 kilometer per uur gingen, maar dat was dus 30 mile, waardoor we soms over de 60 kilometer met uur reden! Maar goed ik moet zeggen ik heb echt genoten van de tocht, helemaal toen we in het wild kangoeroes zagen springen. Aan het eind van de toch gingen we even iets kleins eten en toen terug naar het hostel, waar gratis goon (ontzettende vieze wijn) op ons stond te wachten.

Later heb ik mijn tas maar weer ingepakt. Ilse en ik hebben nog een kliekje van gisteren opgegeten en toen ben ik op de kamer gaan lezen. Er is hier ’s avonds echt niks te beleven, maar ook wel even lekker om een paar dagen op tijd in bed te liggen. Morgen gaat de shutle alweer om 5.45, zodat we met de bus van 6.30 kunnen. Mijn volgende bestemming is Rainbow beach.


26-11-2015
Op tijd weer uit bed om de Greyhound te pakken van 6.30. De reis duurde 5,5 uur en toen kwam ik aan in Rainbow beach. De bus stopte tegenover het hostel, dus dat was mooi makkelijk. Heb gelijk ingecheckt en kon ook direct mijn kamer in.

Nadat ik me had geïnstalleerd ben ik even het stadje ingelopen. Het is eigenlijk niet veel meer dan een straatje met een paar winkeltjes en eettentjes. Ik ben even bij een eettentje gaan zitten en heb wat te eten besteld. Ondertussen maar even mijn dagboekje bijgewerkt, zodat die weer up to date was.

Om 4 uur was er een wandeling georganiseerd, de vrouw van het inchecken zei dat het erg leuk was en je een mooie zonsondergang kon zien. Met een groep van ongeveer 30 liepen we samen naar het natuurreservaat. Het was een grote zandvlakte met uitzicht over de zee. Het zand heeft veel verschillende kleuren wat een mooi beeld gaf. Na een paar foto’s gemaakt te hebben gingen we sandboarden. Ik had dit mijn tweede week in australie al een keer gedaan, maar blijft leuk om te doen. Daarna hebben we genoten van een geweldige zonsondergang, waar ik ook weer tig foto’s van heb gemaakt.

Eenmaal terug heb ik even een pizza gehaald en die in het hostel opgegeten. Het reizen en de warmte is soms best vermoeiend haha, dus lag lekker op tijd in bed.


27-11-2015
Vanmorgen was ik op tijd wakker, zodat ik weer even kon skypen met Rick. Daarna was er gratis ontbijt, pancakes! Dit samen met mijn nutella was een heerlijke combinatie. Later op de morgen ben ik naar het strand gegaan. Er was een klein plekje in de schaduw, ik was blij dat ik daar lag, want zelfs in de schaduw was het warm. Als ik naar de zee ging, rende ik over het strand, want het zand was knettertje warm. Rond 12 uur ben ik even gaan lunchen en toen terug naar het hostel.

Om 14.00 had ik een briefing over mijn volgende trip: Fraser Island. Er werd het 1 en ander uitgelegd en we kregen een video te zien. Er waren al groepjes gemaakt, ik zit met 2 Duitsers, 2 uit Oostenrijk, 2 Engelsen en een Nederlands meisje in de auto. Meer over deze trip lezen jullie in mijn volgende blog.

Na de briefing ben ik even gaan chillen en mijn blog gaan schrijven. Straks ga ik nog even de winkeltjes bekijken en wat eten. Vanavond misschien nog wel een drankje in de bar en mijn tas pakken voor de komende dagen.



Liefs xxx

  • 27 November 2015 - 08:45

    Bianca:

    Grrr wel jaloers op de zon en warmte hoor, hier kkkkkoud en nat en mistig nu, bah bah

    Maar geniet er lekker van jij hoor!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 4984

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: