laatste dag sydney, eerste dagen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu laatste dag sydney, eerste dagen in Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

laatste dag sydney, eerste dagen in Cairns

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

11 November 2015 | Australië, Cairns

Blog 5

Laatse dag Sydney en eerste paar dagen in Cairns

07-11-2015
Vandaag had ik nog lekker een dagje vrij en niks gepland. Aangezien ik al 2 weken met grote groepen ben, had ik wel even de behoefte om een dagje alleen wat te doen. Na het ontbijt ben ik naar de haven gelopen en heb ik een ticket gekocht voor de hop on hop off bus. (die je in elke grote stad hebt) de ideale manier om nog even wat dingen van Sydney te bewonderen.

Mijn eerste stop was bij de Harbour bridge. De beroemde brug van Sydney. Vanuit daar ben ik een stukje gaan lopen en stapte ik weer op bij een andere opstapplaats. Ik het boekje zag ik een leuke stop bij de el Alemein fontijn. De Fontijn was niet heel bijzonder, maar toevallig was er een lokaal marktje waar ik even overheen heb gelopen. Mijn volgende stop was bij de Botanic garden. Een heerlijk park waar ik mijn meegenomen broodjes heb gegeten en even lekker in het zonnetje heb gezeten. Hierna ben ik nog gestopt bij de fishmarkt, erg leuk om overheen te lopen en al die verschillende soorten te zien. Zo had ik het eerste rondje erop zitten, maar had onderweg nog een leuk plekje gezien waar ik nog even wou kijken, dus besloot ik nog een rondje te maken. Helaas begon het te regenen dus, ben lekker blijven zitten en ben bij het station uitgestapt, zodat ik dichtbij het hostel was.

Ik het hostel kwam ik nog weer wat bekenden tegen en daar nog even mee gekletst. Ik had me lekker een ei met ham gebakken, als avond eten. S avonds wat dingetjes geregeld zoals mijn overnachting na Cairns. Mijn eerste telefoontje in het engels, en het ging best goed! ’s Avonds spullen gepakt, want morgen vlieg ik naar Cairns.


8-11-2015
Ik ben vanmorgen op tijd gaan ontbijten en heb mijn laatste spullen gepakt. Om 10.00 heb ik me uitgecheckt en na even wachten kwam daar een shutlle die me naar het vliegveld bracht. Uiteraard was ik veel te vroeg op het vliegveld. Ik heb wat gelezen, mijn hele reisplan uitgeschreven en voor 2 dollar genoten van een massagestoel.

De vlucht was goed verzorgd. Kreeg onderweg thee, een sandwich en wat zoutstengels. Helaas wel veel tubelentie, waar ik niet heel erg fan van ben. Toch ging de vlucht gelukkig snel en was ik na 2,5 uur in Cairns. Ik stapte uit het vliegtuig en merkte het gelijk, ooh wat is het hier lekker warm!

Nadat ik mijn backpack had, heb ik het hostel gebeld voor gratis ophaalservice. Binnen 15 minuten was die er al. Het is een mooi hostel, net buiten het centrum. Er gaat de hele dag door een gratis busje naar het centrum dus dat is prima geregeld.

Ongeveer een half uur nadat ik was gearriveerd kwam Manon in hetzelfde hostel aan. Haar had ik de eerste 5 minuten dat ik in Sydney was leren kennen op het vliegveld. ’s Avonds hebben we samen wat gegeten en een paar drankjes gedaan. Er kwam ook nog een Nederlandse vrouw bij ons zitten, en met een paar corona’s hebben wij ons prima vermaakt deze avond.


9-11-2015
Manon en ik hadden op 9.00 afgesproken om t ontbijten, dat zit er bij dit hostel gratis bij in. Nadat ik mijn ontbijt op had ben ik al heel veel voor mijn reis gaan vastleggen. Het is hier blijkbaar nu hoogseizoen met backpackers en erg druk. Daarom moet je ruim van te voren het vastleggen, anders is de kans dat er geen plek meer is. Ik heb deze morgen veel geregeld en tot 1 dec heb ik alles al geboekt.

Op 12.00 hebben Manon en ik de bus gepakt naar het centrum. We hebben even een lunch gehaald, in de supermarkt hier hebben ze verse sushi en die keek mij wel heel verleidelijk aan. Dit heb ik lekker aan een picknicktafel opgegeten in het zonnetje.

De rest van de middag hebben we aan de Lagoon gelegen. Dit is een openbaar zwembad, waar je heerlijk een middagje kan vertoeven. Ik moet natuurlijk ook aan mijn bruine tint werken he! De terugweg zijn we even lang wat winkels gelopen en toen weer de shutle naar het hostel terug gepakt. Had dit keer een maaltijd voor 3 dollar in het hostel, prima te eten. Ben deze avond op tijd naar bed gegaan, want morgen moet ik vroeg op voor een trip.


10-11-15
Vanmorgen moest ik vroeg op, want om 7.15 werd ik opgehaald voor de trip. Vandaag heb ik een trip geboekt naar de watervallen. We waren met een groep van 15 mensen en ik had een leuke klik met een meisje uit Finland. Ik kreeg vandaag van wel 3 verschillende mensen te horen, dat ze dachten dat ik uit Zweden kwam haha.

Na een stukje rijden gingen we naar de eerste waterval. Het was een ruige waterval, waar we niet konden zwemmen, maar het zag er prachtig uit. Toen we hier uitgekeken waren kregen we koffie/thee met bananencake, en ja ik vond het lekker. Bij de tweede waterval die we bezochten heb ik gezwommen. Het was een waar paradijs. Ik ben zelfs van de waterval afgegleden. Beetje eng, maar wel gaaf. De derde waterval was een hoge waterval, zag er erg mooi uit. Hier heb ik even lekker in het zonnetje gelegen.

Toen was het tijd voor een lunchstop. Deze moesten we zelf halen. Samen met het meisje uit Finland ben ik naar de Spar gegaan en hebben daar kebab gehaald en brood. Zo hadden we voor niet teveel geld, een heerlijke lunch. Na de lunch gingen we naar een rivier op zoek naar vogelbekdieren. Helaas waren ze wat schuw en lieten ze zich niet zien. Als laatste eindigden we nog bij een meer waar je kon zwemmen. Het was een leuke trip, met geweldige plekken die we bezocht hebben.

’s Avonds heb ik in het hostel wat gegeten en een paar biertjes gedronken. Er was een glow party, maar hier kwamen weinig mensen op af, waardoor vooral het personeel feest aan het vieren was.


11-11-15
Vanmorgen was ik er om 6.00 al uit, want ik ging skypen met Rick, papa en mama. Toch wel even leuk het thuisfront te spreken. Daarna ben ik nog wel even lekker mijn bed ingedoken en rond een uur of 9 gaan ontbijten. Daarna was het echt tijd om de was te doen! Ondertussen heb ik de rest van mijn trip vastgelegd. Nu is alles geboekt en kan ik met een gerust gevoel mijn reis verder.

’s Middags ben ik met Manon naar het centrum gelopen. (we hadden de shutle gemist) hier even geluncht en toen door het winkelcentrum geslenterd. En nee ik heb niks gekocht!! Rond 4 uur ben ik weer terug gegaan naar het hostel. Ik heb voor zaterdag een trip geboekt naar de Aboriginals, lijkt me echt interessant om te zien hoe zij leven hier.

De avond verliep vrij rustig. Morgen staat er weer een trip op het programma, ik ga namelijk snorkelen bij het Great Barrier reef. Dit schijnt erg mooi te zijn en verheug me er helemaal op!

Liefs xxx

  • 11 November 2015 - 15:41

    Florian:

    Hee Femmie!

    Haha wat leuk allemaal om te lezen! Wat heb je al veel gedaan en gezien zeg, ik zie het helemaal voor me!
    En ook die sushi is niet te missen, klinkt alsof je er alles uit haalt! Good for you!
    Leuk om je avonturen te lezen en de foto's te zien... tot de volgende blog!!

    Liefs xx

    ps. mooie foto van de brug maaruuuh.... ben je er ook overheen geweest?? ;)

  • 12 November 2015 - 20:54

    Ellen:

    Ha femke, wel sushi. Maar niks gekocht in het winkelcentrum????

  • 12 November 2015 - 20:57

    Ellen:

    Hmmm, er us een stukkies van mn berichtje weggevallen....klinkt supergaaf wat je daar allemaal meemaakt en leul met al die andere backpackers. Lijkt me ook heel interessant die dag naar de aboriginals. Ik ben benieuwd wat je daar allemaal mag doen. Xxxx

  • 14 November 2015 - 08:51

    Heidy Oolbekkink:

    hoi femke.ik lees dat je het geweldig naar je zin hebt. lekker genieten en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 4982

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: