basecamp, halloween en beachwalk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu basecamp, halloween en beachwalk - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

basecamp, halloween en beachwalk

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

01 November 2015 | Australië, Sydney

Blog 3

Basecamp

28-10-2025
De komende 3 dagen, 2 nachten gaan we met de groep op basecamp. Het is ongeveer 3 uur rijden vanaf Sydney. Ik had al wat mensen gesproken die al waren geweest en zij waren allemaal erg enthousiast hierover.

Om 9.00 moesten we uitchecken bij het hostel. Gisteren had ik al mijn backpack ingepakt en mijn rugtas voor de komende dagen. De backpacks konden we kwijt in een ruimte bij het kantoor. Er was deze ochtend een uitleg over reizen en werken. Aangezien ik mijn reis al geregeld heb ben ik hier niet naartoe gegaan. Ik heb op het kantoor mijn papieren opgehaald die klaarlagen voor mijn reis. De man die mij hielp heeft wat uitleg gegeven en de eerste week alvast geboekt in Cairns. Na de uitleg was ik weer wat minder gestrest over het feit of het me allemaal wel ging lukken alleen. Op zich is het allemaal wel vanzelf sprekend.

De rest van de ochtend was het eigenlijk een beetje wachten tot het 1 uur was, want dan vertrok de bus naar basecamp. De heenweg deden we er 4 uur over omdat de bus ook nog andere mensen moest oppikken en afzetten. Ik heb een beetje gelezen en geslapen, dus de tijd ging voor mij best snel.

Eenmaal aangekomen op het basecamp zag het er super gaaf uit. Je kon kiezen of je in een huisje of tent wilde slapen, ik ging voor de tent. Samen met een Duits meisje Annika deel ik de komende 2 nachten de tent. Gelijk bij aankomst heb ik ook de eerste Kangoeroe in Australië gezien! Het is een tamme kangoeroe genaamd Josie, je kon haar gewoon aaien.

’s Avond aten we met z’n allen pizza. Er lagen vele dozen pizza op tafel en dit deelden we met elkaar. Er was meer dan genoeg, en smaakte prima. Daarna werden er een aantal drankspelletjes gedaan en gewoon gezellig gekletst. We hebben 2 toffe groepsleiders die overal erg enthousiast in zijn. Ik heb het maar niet te laat gemaakt, aangezien we morgen weer vroeg op moeten.


29-10-2015
Om 7.00 stond het ontbijt klaar en om 8.00 vertrokken we met grote 4x4 wagens richting de zandvlaktes. Het was een wilde rit met veel gehobbel. In de zandduinen noem ik het maar zijn we wezen sandboarden. Het is net snowboarden maar dan op het zand. De eerste keer was het wel even hoog, maar toen ik uiteindelijk ging was het super vet. De eerste keren ging ik zitten en later ook op m’n buik. Staan was niet toegestaan, aangezien zand een eventuele val niet breekt en je dan lelijk terecht kan komen.

Na het sandboarden zijn we even naar het strand gegaan. Hier mochten we alleen met de voeten in het water, want de zee was te gevaarlijk om in te zwemmen. Daarna zijn we terug gegaan naar het kamp voor een kopje thee met cake.

Daarna gingen we gesplitst in 2 groepen een wandeltocht maken. Ik dacht gewoon een simpele wandeltocht, maar het bleek dus dat we een berg opgingen. Het was vond ik ten minste een beste klim, maar het uitzicht was echt super. Je keek uit over de zee en zag verschillende kleine eilandjes.

’s Middags was er geen programma, dus na de lunch zijn we zo beetje met de hele groep naar het strand gegaan. Ik moet natuurlijk ook werken aan mijn bruine kleurtje hier in Australië. ’s Avonds hadden we een bbq, als was alles al gebakken dus zaten we gewoon binnen te eten. Daarna werden er weer wat spelletjes gedaan en heb ik nog karaoke gezongen. ’s Nachts met dikke kleren aan in bed, want ik vond het niks niet warm.


30-10-2015
We gingen weer op tijd ontbijten en moesten dan gelijk onze spullen pakken. Na de activiteit van vanmorgen gingen we gelijk weer terug naar Sydney. Met z’n allen gingen we met busjes naar de haven waar een boot op ons lag te wachten. Deze morgen gaan we dolfijnen spotten!!! Ik keek hier erg naar uit en toen ik de eerste dolfijn zag, was ik ook zo blij als een klein kind. Er werd naast de boot een net gelegd, waar je in kon liggen. Zo lag je in de zee vlakbij de dolfijnen. Na enige twijfel ben ik ook in het net gegaan en het was geweldig. De dolfijnen zwommen ongeveer 4 meter van ons af.

Na de boottocht heb ik zoals de onze reisleiding zei de beste fish en chips gegeten. En ik moet zeggen het smaakte heerlijk! Daarna nog even een ijsje en dan met een goed gevulde maag weer terug in de bus naar Sydney. De reis was korter dan de heenweg, want naar 3 uur waren we er alweer.

We zijn gelijk naar het hostel gegaan en hebben ingecheckt. Eerst even heerlijk gedoucht en daarna een biertje gedronken. Bij domino’s had je vandaag pizza voor 5 dollar, dus dat was mooi makkelijk. We hebben deze opgehaald en in het hostel gegeten. ’s Avonds was ik zo moe, dat ik erg vroeg ben gaan slapen.


31-10-2015
Ik had nog pizza over van gisteren, dus daar vanmorgen maar mee ontbeten. Daarna besloten om maar iets gezonder te gaan eten hier. Met een groepje zijn we vanmorgen eerst richting de Chineze markt gelopen. Het is een overdekte markt, met veel groente en fruit. Ook waren er kraampjes met kleding en souvenirs. We liepen er wat snel doorheen, dus ga er volgende week denk ik zelf nog even rustig rondsnuffelen.

Daarna hebben we de bus naar Bondi Beach gepakt. Ondanks de wind, heb ik er een relaxte middag gehad. Er waren veel surfers, en ook een paar best goede. Gaaf om te zien. Wie weet ben ik volgende week na mijn surfcamp ook wel een professional, haha. Aan het eind van de middag hebben we de bus weer terug gepakt. Ik had flink wat trek en het hostel had een aanbieding van pasta. Voor omgerekend een kleine 6 euro had ik een bord vol pasta bollognese.

Na het eten snel gaan douchen en ben ik me gaan klaarmaken voor de halloweenparty van vanavond. Een echt outfit had ik niet, maar met wat make-up kom je een heel eind. Het halloween leeft hier ontzettend en bijna iedereen op straat is verkleed.

We moesten ons in de lobby verzamelen en hadden een soort kroegentocht. Als eerst gingen we naar een ander hostel voor 1 of ander drankspelletje. Daarna gingen we met z’n allen naar een irish pub waar we een gratis drankje kregen. Hier was een kerel live aan het zingen, en goed dat die was! Zou mijn stoel wel hebben opgedraaid bij the voice voor hem. Daarna gingen we naar de side bar, naast ons hostel. Ook hier weer een gratis drankje. Daarna was er nog een kroeg ook vlakbij ons hostel waar we nog een drankje kregen. Ik heb de avond afgesloten met een heerlijk broodje donner. (oohja daar ging mijn gezonde voornemen!)


01-11-2015
Toen ik vanmorgen wakker werd, was er een lichtelijke kater aanwezig. Na een stevig ontbijt was deze zo goed als verdwenen. Om 11.30 moesten we verzamelen in de lobby voor de walking beach tour. Lang niet iedereen was hierbij aanwezig, waarschijnlijk had een flink aantal een behoorlijke kater.

Met de groep liepen we naar het busstation en namen de bus richting het strand. (ben even de naam kwijt) vanuit hier hadden we een wandeltocht richting Bondi Beach. Een gedeelte van de groep bleef bij het eerste strand, want die hadden geen zin in een wandeling. Er was even een verleiding om ook te gaan chillen, maar toch besloot ik om de wandeltocht van 6 kilometer te doen.

Het was een erg mooie route langs de zee. We hadden een aantal mooie uitzichtpunten. Naar mate we dichterbij Bondi beach kwamen werd het steeds drukker. Het is zondag en mooi weer, tevens was er een kunstroute dus genoeg redenen dat er hier zoveel mensen waren. Aan het eind van de wandelingen was ik wel kapot! Samen met een meisje uit California heb ik ijsje gehaald en daarna de bus terug gepakt naar het hostel. Het was te druk om op het strand te liggen.

Eenmaal terug heb ik mijn blog getypt, Wanne uitgezwaaid die gaat naar Byron bay en gegeten met het meisje uit California. Morgen vertrek ik voor 5 dagen op surfkamp. Ik heb hier echt super veel zin in! Ik vind het trouwens erg leuk om jullie reacties op mijn blogs te lezen.

Liefs xxx

  • 01 November 2015 - 10:01

    Bianca:

    Gaaf om allemaal weer te lezen Fem!
    Veel plezier op het surf kamp

  • 01 November 2015 - 10:14

    Bart Fleming:

    Mooi verhaal weer je maakt veel mee
    geniet nog maar veel.
    gr bart en hanny

  • 01 November 2015 - 10:37

    Patricia:

    Wat super gaaf allemaal!
    Je maakt weer een hoop mee hè.
    Nog nooit van sandboarden gehoord maar klinkt er leuk :)
    Leuk om zo weer op te hoogte te blijven van je avonturen ;)
    Heel veel plezier op surfkamp!

    Knuffel vanaf de andere kant van de wereld!

  • 01 November 2015 - 18:03

    Ellen:

    Wat een geweldige dingen maak je allemaal mee zeg. Super! Maxime kon ik maar moeilijk wijsmaken dat je in een soort hangmat tussen de dolfijnen hebt gedobberd. Veel plezier met het Suriname. Lijkt mij echt helemaal te gek.

  • 01 November 2015 - 18:04

    Ellen:

    Haha. Mn woordenboek is weer bezig...Suriname. Ik bedoel natuurlijk surfkamp

  • 01 November 2015 - 23:20

    Florian:

    Hee Fem!

    Wat heerlijk om over je avonturen te lezen! Ik zie het zo allemaal voor me..
    Goed dat je zoveel onderneemt!
    Ben benieuwd naar de foto's en verhalen op surfkamp!
    Veel plezier! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 4987

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: