Surfers Paradise en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu Surfers Paradise en Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise en Byron Bay

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

11 December 2015 | Australië, Byron Bay

Blog 12

Surfers Paradise & Byron Bay

6-12-2015
Om 11.00 ging ik vanmorgen met de bus van Brisbane naar Surfers Paradise. Ik had wisselde verhalen gehoord over deze plaats dus was erg benieuwd. Ik had verwacht dat het een klein plaatsje was, maar het was totaal anders. Veel hoge gebouwen en drukte, maar het had een echte vakantie vibe. Mijn hostel zat naast het busstation, dus dit keer hoefde ik niet te zoeken.

Ik ging gelijk inchecken en kon ook direct de kamer in. Het hostel is eigenlijk een hotel, waar ze op een aantal kamers stapelbedden hebben gezet. Ik zat op een 4 persoonskamer. Maar ik had het geluk dat ik beide nachten de kamer helemaal voor mezelf had! Eigen badkamer, balkon en koelkast. Wat voelt dat ineens als een luxe zeg. Oohja en naast het zwembad zit ook nog een heerlijk bubbelbad.

’s Middags ben ik even de stad ingelopen. Goh hier kan je ook wel erg leuk winkelen! Dus ik heb weer een beetje geshopt. Ook hier is de sushi erg goedkoop, dus ik genoot van een heerlijke sushi lunch. Later heb ik even gerelaxt in het hostel. ’s Avonds was er nog een avondmarkt waar ik even overheen ben gelopen. Verder heb ik weinig bijzonders gedaan deze dag.


7-12-2015
Er waren een aantal activiteiten die je kon doen. Aangezien ik geen held ben met achtbanen en hoge glijbanen was het pretpark en waterpark niet echt iets voor mij. Toen zag ik een folder van aquaduck. Dit is een auto die ook in het water kan varen. Dit leek me wel wat, dus na mijn ontbijt een kaartje gekocht. Ik had de tour om 11.15 en ongeveer 90 procent in de auto was chinees. Eerst reden we door Surfers Paradise en zo kon ik mooi wat van de stad zien, vervolgens reed de auto zo in het water, waar die verder ging als een boot. Best een gek idee. Vanaf het water hadden we een mooi uitzicht over de stad en zagen we een paar miljoenenhuizen staan waar je u tegen zegt. We kregen veel informatie tijdens de tocht. Na een uur waren we weer terug.

’s Middags ben ik heerlijk aan het zwembad gaan liggen. Mijn e-reader erbij en nog even werken aan mijn bruine kleurtje. De rest van de dag heb ik niet zoveel gedaan.


8-12-2015
Ik ben vanmorgen op tijd gaan uitchecken, zodat ik nog wat aan de ochtend had, want vanmiddag ga ik alweer verder. Ik heb even een ontbijtje gescoord bij de Starbucks. Vervolgens vond ik dat ik wel een massage verdiend had. Wekenlang slepen met die backpack is best zwaar kan ik je zeggen. Ik kwam een salon tegen waar ze Chinese massage gaven. Dat leek me wel wat en het was ook zeker heerlijk! Ik heb een uur lang heerlijk liggen ontspannen.

Na de massage voelde ik me weer helemaal sen! Ik heb nog even een paar souvenirs gehaald en toen mijn tas in het hostel opgehaald om vervolgens weer naar de Greyhound de lopen. Ik heb even heerlijk kunnen bijtanken hier. Mijn volgende bestemming word: Byron Bay.

Na ongeveer 2,5 uur in de bus arriveerden we. Ook dit keer was het hostel vrij dichtbij het busstation. Dit keer zit ik op een 8 persoonskamer, het hostel ziet er verder prima uit. Ik had ondertussen best een beetje trek gekregen, dus ben gelijk de boel maar gaan verkennen. Er heerst hier een heerlijke relaxte hippie sfeer. Er word muziek gemaakt op straat en iedereen is vriendelijk. Hier ga ik me de komende dagen wel vermaken. Ik heb even een heerlijk broodje bij de Subway gegeten en heb nog wat rondgelopen.

Eenmaal terug kwam ik weer wat bekenden tegen. ’s Avonds hebben we samen wat gedronken en kaartspelletjes gespeeld. Vervolgens zijn we met een groep uitgegaan naar Chickie Monkey, wie verzint het! Ik heb me wederom verbaast over hoe uitbundig de Engelsen dansen en wij als Nederlanders vooral aan de zijkant een beetje meebewegen. Was een prima avondje!

9-12-2015
Ik was er vanmorgen weer op tijd uit, want vandaag stond kajakken met dolfijnen op het programma. Ik had even ontbeten en me klaar gemaakt voor vertrek, keek nog even op mijn telefoon en zag dat ik een smsje had. De trip werd gecanceld vanwege teveel wind. Ik kreeg een aantal opties en besloot om voor morgenvroeg te reserveren.

Toen had ik ineens niks op het programma voor vandaag. Ik heb een beetje rondgelopen in de stad en toen maar weer terug naar het hostel om te bedenken wat ik ging doen. De ochtend heb ik een beetje in het hostel rondgehangen en vrij weinig gegaan. ’s Middags was ik van plan om naar het strand te gaan, maar iedereen kwam terug omdat het zo hard waaide. Dus besloten om maar niet te gaan. Heb met een aantal mensen wat kaartspelletjes gedaan en een beetje rondgehangen.

Gelukkig was niet de hele dag nutteloos want om 18.00 had ik met een Nederlands meisje afgesproken om een wandeling te doen naar de vuurtoren. Dit was een bekende wandeling, met mooi uitzicht onderweg. Dat was het zeker. We kwamen ook nog bij het meest Oosterse puntje van het Australische vaste land. Eenmaal boven aangekomen keken we uit over Byron Bay. Het was helaas te bewolkt voor een mooie zonsondergang. Tijdens de terugweg hebben we nog Wallaby’s gezien in het wild. Blijft prachtig om deze dieren te spotten.


10-12-2015
Vandaag geen smsje, dus het kajakken ging door! Na het ontbijt beneden gewacht, en een half uur later dan verwacht werden we opgehaald. We kregen een zwemvest en een geweldige helm op en liepen naar het strand met de kajak. Ik zat samen met een Australische man in de kajak die ik toevallig in het hostel al had leren kennen. Na wat uitleg gingen we de zee in. Ik had er niet helemaal bij stilgestaan dat we natuurlijk over de golven gingen kajakken. Ik ben al zo’n held in de zee. Gelukkig was de Australische man in mijn kajak ervaren en wist de kajak onder controle te houden. Toch was ik niet helemaal niet relaxt op het water. Helaas waren de dolfijnen erg ver en hadden ze geen zin om bij ons te komen. Toch kan ik terug kijken op een leuke activiteit, ik heb weer een angst overleefd!

’s Midags was het tijd voor wat ontspanning. Ik heb mij spulletjes gepakt en hebben lekker liggen relaxen op het strand. Boekje erbij en even helemaal niks. Ik ben zelfs nog even in slaap gevallen. Op een gegeven moment begon het wat hard te waaien en ben ik weer terug gegaan naar het hostel.

’s Avonds heb ik met 3 Nederlands wat gegeten. Jaja er werd weer eens gekookt! Dus ik ga niet alleen maar uit eten. Later nog wat kaartspelletjes gedaan en niet te laat naar bed.


11-12-2015
Nadat ik ontbeten had heb ik mijn tas ingepakt en heb me uitgecheckt. Mijn backpack raakt echt overvol, oeps misschien niet zoveel moeten winkelen. Om 10.00 werd ik opgehaald voor een dagtrip naar Nimbin. Dit is een klein plaatsje 1,5 uur van Byron Bay, wat vooral bekend staan om de hippies en wiet dat er te koop is. Nee jongens wees niet bang, zal die gekkigheid hier niet halen.

Als eerste stopten we bij een waterval. Het was weer eens prachtig, maarja wat niet hier in Australië. Na een paar foto’s gemaakt te hebben gingen we weer verder. We stopten nu bij een soort pub, waar we even wat hebben gedronken. Tot slot reden we door naar Nimbin. Volgens mij is iedereen die hier woont zo beetje een hippie en er hing een relaxt sfeertje. Mensen probeerden armbandjes en zelfgeschilderde tasjes te verkopen, er werd muziek gemaakt en natuurlijk liepen er een paar rond die behoorlijk high waren. Nimbin was niet heel erg groot, waardoor er een hechte community is. Onze buschauffeur had ondertussen hamburgers gebakken en na de lunch hadden we nog even tijd om rond te lopen. Ik heb even lekker aan het water gezeten en vervolgens gingen we weer 1,5 uur terug in de bus.

Eenmaal terug in Byron heb ik nog even een souvenirtje gehaald en mijn blog afgemaakt. Straks ga ik met de andere Nederlanders pizza eten en vanavond zit ik in de nachtbus naar Sydney en dan gaan mijn laatste dagen in Australië alweer in.


Liefs xxx

  • 11 December 2015 - 08:10

    Bianca:

    Wat gaat het snel he, we hadden het er gisteren nog over met mama dat je al weer bijna op huis aan komt
    Geniet ze nog even en voor straks goede reis terug!

  • 11 December 2015 - 09:27

    Bart Fleming :

    Mooie foto's en verhalen geniet van je laatste dagen
    Gr bart en hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 1111
Totaal aantal bezoekers 4964

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: