Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

19 November 2015 | Australië, Magnetic Island

Blog 7

Magnetic Island


15-11-2015
Vanmorgen nam ik al om 7 uur de shutle naar de haven. Manon kwam me nog even gezellig uitzwaaien. Bij de haven moest ik nog een uurtje wachten op de bus, de Greyhound. Het was een chille bus met wifi en ik kon mijn telefoon opladen. Het was een rit van ruim 6 uur, maar tussendoor zijn we nog wel even gestopt. Na ruim 6 uur kwamen we aan in Townsville. Hier moest ik nog een uurtje op de ferry naar Magnetic Island. En na 20 minuutjes varen kwam ik aan op Magnetic Island.

Toen we aankwamen heb ik de bus gepakt naar mijn hostel. Het is een er leuk hostel en ligt direct aan het strand! Bij het inchecken kreeg ik gratis vouchers voor ontbijt, diner en een drankje. ’s Avonds maar gelijk de bonnen van diner en een drankje besteed. Een lekkere pizza met een heerlijke cocktail! Ik heb nog even ik de bar gezeten, maar kende voor het eerst echt niemand. Voelde me toen toch wel even alleen, wat ook wel eens fijn kan zijn. Door de lange dag reizen ben ik maar op tijd gaan slapen.


16-11-2015
Iedereen op mijn kamer vetrok vanmorgen, dus maar even snel een ander bed gepakt. Aangezien bovenin die stapelbedden echt niet chill is. Toen ik wakker was ben ik even gaan douchen en had een ontbijt besteld, helaas was het erg druk in de keuken en moest ik erg lang wachten op mijn ontbijt. Hierdoor de bus gemist die ik wilde pakken.

Toen maar om 11.00 de bus gepakt naar het koalapark. Dit was echt een supergave trip! Er was een ranger die het 1 en ander vertelde over de dieren. Ik mocht allerlei dieren vasthouden. Krokodil, kameleon, schildpad, slang en tot slot kwamen we dan bij de koala’s! ik had een extra ticket gekocht waardoor ik heb ook vast mocht houden en er een foto werd gemaakt. Ooh wat was het een zacht beestje, super lief!

Na deze trip weer de bus naar het hostel gepakt. Ilse was vandaag ook aangekomen op het eiland, dus gelijk weer even gemeet. Samen hebben we een auto gehuurd voor morgen. Er was een Duitse jongen Marian, bij mij op de kamer gekomen en die gin samen met Ilse en mij eten.

’s Avonds was er een heuse bingo georganiseerd, waar wij vol enthousiasme aan mee deden. Het was wel een bingo met een andere wending, want bij bepaalde nummers kregen we extra opdrachten waardoor je gratis shotjes kon winnen. Er waren 4 rondes en ronde 2 werd gewonnen door jazeker: mij!! Ik won vouchers voor gratis ontbijt, diner, drankje en kon gratis snorkelspullen huren. Zo was weer even een financiële meevaller! Later nog even met z’n allen gedanst en om 00.00 moest de muziek uit. Toen ook maar naar mijn bed gegaan.


17-11-2015
Vanmorgen lekker uitgeslapen en daarna genoten van mijn gewonnen ontbijt. Het regende vanmorgen heel hard dus na het ontbijt maar even in bed wat gaan lezen.

We zouden om 11.30 de auto krijgen maar door de regen moesten we afwachten of we wel een auto konden krijg. We hadden namelijk een barbie auto gehuurd. Toen we uiteindelijk om 12.30 werden opgehaald was er alleen nog een rode barbie auto beschikbaar. Ik had toch heel graag een roze gewild, maar goed moesten het er maar mee doen.

We zijn naar Hoseshoe bay gereden met de auto. Deze hebben we hier geparkeerd en een lange wandeling gemaakt. Als eerste liepen we naar Balding bay. We kwamen hier aan en ik had het gevoel dat ik op een eiland van expeditie Ronbinson was. Er was niemand, super wit strand en een blauwe zee. We hebben heerlijk zitten picknicken op dit strand. Daarna nog doorgewandeld naar Radical bay, wat minstens zo mooi was. De wandeling was soms best pittig, omhoog en dan weer omlaag en zo maar door en dat in de hitte. Maar heb het overleefd!

Na de wandeling zijn we naar een punt gereden waar je wallibi’s kon voeren. Er was een man die gratis voer aan ons uitdeelde. De wallibi’s kwamen echt uit onze hand eten, super schattig. Ik had er eentje een baby in de buidel. Ik bleef maar foto’s maken..

Tot slot zijn we naar picnic bay gereden waar we weer een kleine wandeling deden naar ene mooi uitzichtpunt, Hawkings point. We keken uit over een groot gedeelte van het eiland. Helaas was het te bewolkt op een prachtige zonsondergang te zien.

Daarna maar eens naar het hostel gereden, want mijn maag begon behoorlijk te rammelen. Even snel gedoucht, want voelde me behoorlijk vies na zo’n dag. Hapje gegeten in het hostel en een paar drankjes gedaan. De luikjes vielen we snel dicht na zo’n actieve dag.


18-11-2015
Na het ontbijt even snel mijn spullen gepakt en uitgecheckt. We vertrokken vanmiddag pas, dus zijn vanmorgen nog mooi op pad gegaan met de auto.

We zijn naar the forts gereden voor jawel, weer een stuk wandelen. Ik word nog sportief hier! We wisten dat je tijdens deze wandeling koala’s in het wild kon zien. En ja wij hadden geluk! Deze beesten slapen ongeveer 22 uur per dag en wij zagen een actieve moeder met baby. Ooh het was te schattig en heb weer tig foto’s gemaakt.

We hebben de wandeling wel afgemaakt naar de forts. ook hier weer een geweldig uitzicht. Tijdens de weg terug hebben we nog een koala gespot en daarna was het echt tijd om de auto terug te brengen. Bij het hostel heb ik nog even lekker in de hangmat liggen lezen en we hebben om 14.20 de bus gepakt, zodat we om 15.00 de ferry konden halen. Om 16.00 kwam de Greyhound ons halen voor weer een volgende bestemming: Airlie beach.


Liefs xxx

  • 19 November 2015 - 07:34

    Bianca:

    De dag is hier net begonnen (half 8) een leuk begin met weer zo'n leuk blog van je lezen
    Je bent wel actief zeg!
    En zag via je moeder al de foto met de koala, zoooo schattig!
    Geniet ze lekker daar, ik ga aan het werk haha

    Groetjes
    Bianca

  • 19 November 2015 - 14:31

    Patricia:

    Wat een leuk verhaal weer!
    Ik vind het zo leuk om zo je avontuur weer te volgen :)
    Jammer van de rode auto hoor ;P
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Dikke kus vanuit het regenachtige Nederland

  • 19 November 2015 - 17:31

    Florian:

    Heerlijk om weer te lezen over je avonturen! Ik had je ook een roze auto gegund ;)
    Prachtige foto's komen voorbij! Typ maar gauw weer een nieuwe blog!

    Liefs xx

  • 21 November 2015 - 12:18

    Ellen:

    Klinkt weer super. En die koala s in het wild. Wat bijzonder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4974

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: