eerste 2 dagen van ultimate oz week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu eerste 2 dagen van ultimate oz week - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

eerste 2 dagen van ultimate oz week

Door: femke dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

28 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Blog 2

Ultimate OZ week

26-10-2015
Deze week heb ik 7 dagen the OZ week. Vele backpackers die afgelopen weekend zijn aangekomen in Sydney doen hier aan mee. Je gaat met de groep leuke dingen doen, leert elkaar kennen en ziet zo veel van Sydney. Aangezien ik na 2 dagen alweer genoeg te vertellen heb, hier alvast een blog over deze dagen.

Om 11.30 werden we opgewacht in de lobby door de reisleiders. Zij namen ons mee naar hun kantoor die aan de overkant van het hostel zit. Hier heb ik ook Leonie ontmoet, waar ik via facebook al contact mee heb gehad. Op het kantoor kregen we een beetje uitleg en konden we onze simkaart aanvragen. Mijn Australische nummer is: 0416470492. De what’s app doet het gewoon op mijn Nederlandse nummer.

Na de uitleg hadden we een citytour dor Sydney. Als eerste liepen we naar chinatown. Nou dat was ook wel te zien, veel leuke Aziatische eettentjes en andere winkeltjes. Daarna liepen we door naar het zakelijke gedeelte van Sydney, met veel hoge gebouwen. Onze weg vervolgde naar de haven. Hier hadden we even een pauze voor de lunch. We waren met 4 Nederlanders Manon, Wanne, Leonie en ik. We besloten om maar eens goed te vieren dat we in Australië zijn en deelden een fles wijn bij het eten. Daarna liepen we verder door de haven. Het begon te regenen en waaide hard, we mochten kiezen of we terug gingen naar het hostel of bij de tour bleven. Wij besloten terug te gaan naar het hostel, aangezien ze naar het gedeelte gingen waar wij gisteren al waren geweest.

Op de terugweg naar het hostel zijn we even langs een drankwinkel gegaan en hebben we wijn gehaald. Later op de middag hebben we met een groep een drankspel gedaan. Nou die wijn vloog erdoor en ik was ook regelmatig de pineut, haha. Later ben ik maar even lekker in bed gaan liggen voor een powernapje.

’s Avonds hadden we in de bar naast het hotel met de groep onbeperkt pizza eten. Het was gezellig, en erg lekker. Na het eten heb ik niet veel geks meer gedaan.


27-10-2015
Vanmorgen zat ik alweer vroeg aan t ontbijt. Ik heb bij de supermarkt een bak yoghurt gehaald en met een beetje honing is dat elke dag mijn ontbijt. Elke dag buiten de deur ontbijten zit er echt niet in hier met de prijzen.

Om 9.00 moesten we ons verzamelen bij het kantoor. Met de groep liepen we naar de haven en stopten onderweg even bij de winkel om wat snacks te halen. In de haven lag een catamaran op ons te wachten, waar we de ochtend een geweldige toch op hebben gehad. Geweldig op Sydney vanaf het water te zien. Na een tijdje varen werd de boot stil gelegd en was erg gelegenheid om te zwemmen. Het was niet heel erg lekker weer, maar er waren er 4 zo gek om in het water te gaan. Ik, als koukleum, sloeg dit keer wel over. Rond lunchtijd ging de bbq op de boot aan en hebben we heerlijk geluncht. Heerlijk vakantiegevoel geeft dat toch. Daarna weer rustig terug gevaren, vond het echt een leuke tocht om te doen.

De volgende activiteit was dat ze naar de bank gingen op rekeningen te openen. Aangezien Manon en ik hier niet gaan werken in Australië, waren wij vrij vanmiddag. We besloten om het Opera House eens van dichtbij te bekijken. Daar hoor je natuurlijk wel geweest te zijn in Sydney. Na een flinke wandeltocht kwamen we aan bij het Opera house. Even een paar leuke foto’s gemaakt, inclusief schoolfeestvlag uiteraard! Daarna weer terug naar het hostel gelopen. Het was echt een hee stuk lopen, dus met mijn conditie komt het helemaal goed hier!

’s Avonds weer heerlijk gekookt: Noodles! Aangezien de lunch goed verzorgd was had ik geen grote maaltijd nodig. Na het eten heb ik mijn tas ingepakt. Want morgen ga ik voor 2 nachten naar Basekamp. Hoor er veel enthousiaste verhalen over, dus ben erg benieuwd.

liefs xxx

  • 28 Oktober 2015 - 21:22

    Ellen:

    Sounds great femke! Wat een ander leven ineens he? Heel leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4967

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: