Blog 1 Mijn eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu Blog 1 Mijn eerste dagen in Australie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Femke Dijkstra - WaarBenJij.nu

Blog 1 Mijn eerste dagen in Australie

Door: Femke Dijkstra

Blijf op de hoogte en volg Femke

25 Oktober 2015 | Australië, Sydney

23-10-2015
Na een lange voorbereiding was het dan echt zover, mijn avontuur naar Australië gaat vandaag beginnen! Natuurlijk vannacht niet heel geweldig geslapen, de zenuwen waren behoorlijk aanwezig. Thuis begonnen de eerste traantjes al te vloeien, en om 8.00 vertrokken we naar het vliegveld.

Aangekomen op het vliegveld gelijk maar ingecheckt en mijn tas weggebracht. Mijn backpack weegt maar 12,7 kilo! Best weinig voor mijn doen haha. Na een kopje koffie en thee was het toch echt tijd voor het afscheid. Na flink wat tranen en knuffels ging ik door de douane. Toen kwam het echte besef: Ik ga alleen naar Australië!

Mijn eerste vlucht ging naar China. Ik denk dat ik door de adrenaline weinig heb kunnen slapen. Heb tijdens de vlucht de film Magic Mike XXL gekeken, mijn buurman keek af en toe wat verbaast naar mijn schermpje, haha. De eerste vlucht duurde naar mijn gevoel erg lang, maar uiteindelijk na ik dacht 11 uur waren we geland.

In China had ik maar ander half uur overstap tijd. Hier maakte ik me best druk over, want ik had nog geen boardingpass. Ik had me druk gemaakt om niks, want ze stonden al klaar met de boardingpass en ik kon vrij snel doorlopen. De tweede vlucht verliep prima. De man die naast me zat kocht een upgrade waardoor de stoel naast mijn vrij kwam. Ooh wat fijn, ik lag heerlijk languit over 2 stoelen en kon lekker veel slapen. (al kreeg ik van de man die schuin voor me zat af en toe wat jaloerse blikken toegeworpen haha)


24-10-2015
De tweede vlucht ging voor mijn gevoel vrij snel, natuurlijk omdat ik veel heb kunnen slapen. Na de landing even een besef momentje van, ja ik ben er nu echt! Bij de paspoort controle ontmoet ik per toeval Manon, een meisje uit Nederland. We moeten naar hetzelfde hostel, dus kunnen als we de backpacken hebben samen op zoek naar de tranfer.

In het vliegtuig moest ik nog een papier invullen. (het bekende formulier van boarder securety) Ik heb het wel 20 keer doorgelezen. ik had erop aangegeven dat ik medicijnen bij me had, dus moest via een andere gang naar buiten. Toen kwam ik in het gedeelte wat altijd op televisie is. Al vond de douane het niet nodig mijn backpack uit te pakken en kon ik alsnog doorlopen. Ze waren veel te druk met alle chinezen die koffers vol eten vervoeren en dat dus wel allemaal moesten uitpakken.

Samen met Manon ga ik op zoek naar de transfer. We moesten op zoek naar iemand in een geel vestje. Heb er 2 aangesproken, maar uiteindelijk was het iemand met een blauwe polo die ons naar het hostel bracht. Het is hier 10 uur later, dus een jetlag is wel degelijk aanwezig. We checken ons in en gaan naar onze kamers. Ziet er allemaal erg netjes uit, het is wel een heel groot hostel.

Eenmaal op de kamer besef ik dat ik klaar wakker ben. (het is 22.00 ongeveer) Ik klop bij Manon dr kamer aan en stel voor om even een drankje te doen. Er is een bar naast het hostel. Snel opfrissen en omkleden en tijd voor een biertje! Zo waren we net geland en zo stonden we al in een club te dansen met een biertje. (wat hier trouwens belachelijk duur is, denk zo’n 5 of 6 euro per biertje) We ontmoeten al vrij snel meer Nederlanders, en raken gezellig aan de praat. Na 3 biertjes besluiten we toch maar naar de kamer te gaan en onze rust te pakken.


25-10-2015
Ik viel snel in slaap, alleen was ik om 5.00 al klaar wakker. Ik ben maar wat gaan lezen. Echt slapen lukte me niet meer. Om 9.00 had ik met Manon afgesproken om te ontbijten. We kochten in en eetbarretje naast het hotel yoghurt met muesli. Al was het eerder een kom muesli met een beetje yoghurt. Overigens wel erg lekker. Kopje thee erbij en heerlijk buiten zitten ontbijten.

In de lift spraken we 2 Nederlandse meisjes van gisteren en die gingen vandaag naar de haven, Manon en ik besloten ons bij het te voegen. Ook Gijs een Nederlandse jongen ging mee. Na een kleine wandeling kwam ik dan echt in de bekende haven met het Opera house en the bridge. Ja nu besefte ik het weer: ik ben in Australië!

We zijn even over een marktje gelopen en hebben en broodje gegeten bij de Subway. Later zijn we naar de ferry’s gelopen en heb ik een ov-kaart gehaald. Hiermee kan ik goedkoop met het openbaar vervoer, waaronder de ferry. We pakken de ferry naar Watsons bay. Tijdens de boottocht zitten we eerst buiten, toch word het mij wat te koud en zoek de warmte binnen op.

Het is druk op Watson bay, er schijnt een soort cider festival te zijn. We lopen er even overheen en verder door Watson bay. We zien ergens op een uitzichtpunt, hordes chinezen staan. (die zijn hier super veel) en besluiten daar ook even te kijken. Inderdaad het is een mooie plek waar je over de zee kan kijken. We wandelen hier een route nar boven en hebben een geweldig uitzicht. Op de terugweg horen we de chinezen juigen, nieuwsgierig als wij zijn vragen we wat er aan de hand is. Er waren 2 walvissen gespot! En ja na even geduld zagen wij ze ook! Mijn eerste echte dag in Australië en ik heb de walvissen al gezien, dat is niet verkeerd!

Later kopen we in een supermarktje wat te drinken en chips. We gaan heerlijk in een park zitten en kletsen er wat af. Wat een heerlijk vakantiegevoel. Als de zon verdwijnt en het wat frisser word, pakken we de ferry terug. Op de terugweg naar het hostel lopen Manon, Gijs (jongen die ook mee was) en ik even langs de supermarkt. We kopen brood en hamburgers en ‘koken’ die avond samen een broodje hamburger.

We gingen al wat aan de late kant eten. Na die tijd heb ik toch maar even internet gekocht om te kunnen appen en om natuurlijk deze blog te kunnen plaatsen. Vanavond ga ik maar niet naar de bar en even goed slapen, zodat hopelijk ik geen jetlag meer heb.

Vanaf morgen heb ik 7 dagen lang een funweek in Sydney, met veel backpackers die dit weekend zijn aangekomen. Ben benieuwd, er staan leuke dingen op het programma!

Hopelijk lukt het me snel om weer een blog te plaatsen.

Liefs xxx

  • 25 Oktober 2015 - 13:44

    Lies Westerik:

    Goed te lezen dat je in Australië veilig aangekomen bent .En al veel contact hebt met anderen.
    Hee veell plezier daar we wachten je volgende verhaal af.Groetjes Helmig en Lies.

  • 25 Oktober 2015 - 13:48

    Karolien:

    Lieve fem,

    Wat leuk om je bericht te lezen. Fijn dat de reis goed is verlopen!
    Je hebt al veel gedaan. Leuk ook dat je nederlandse mensen hebt ontmoet.
    Veel plezier bij de fun week! We denken aan je.

    Dikle knuffel.

    Liefs xx

  • 25 Oktober 2015 - 14:16

    Bart En Hanny:

    Fijn dat je het naar je zin hebt en al leuke mensen heb ontmoet.
    kijken uit naar je volgende verslag.
    gr bart en hanny

  • 25 Oktober 2015 - 14:27

    Lianne:

    Klinkt allemaal super, Fem!! Echt super stoer dat je dit doet. Genietse daar!! Xxx

  • 25 Oktober 2015 - 14:39

    Rowena:

    Hey Femke! Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen!! Ik herken best veel terug in je blog, super leuk!! Maak er een top tijd van en geniet van alles. Australie is zo mooi!! Kan niet wachten op je volgende blog, ben benieuwd!! Liefs vanuit Malta :)

  • 25 Oktober 2015 - 15:47

    Patricia En Jordy:

    Heee Fem,
    Fijn dat de reis goed is verlopen :)
    Gelukkig kun je daar gezellig kletsen met andere Nederlanders.
    Wat super gaaf dat je al walvissen hebt gespot!
    Veel plezier tijdens de fun week!

    Dikke kus

  • 25 Oktober 2015 - 16:01

    Wilma:

    Wat een leuk verhaal weer. Ik zie het zo voor me.
    fijn dat de reis goed verlopen is.
    Geniet ervan!
    Groetjes uit laren

  • 25 Oktober 2015 - 18:44

    Bianca:

    Hey Fem wat veel al beleefd in een dag :) en leuke mensen ontmoet.
    Geniet ze!

  • 25 Oktober 2015 - 21:20

    Helmig:

    Femke, goed dat de aftrap goed verlopen is, de grote spanning is er af en het nu tijd om vooral te geneiten.

  • 25 Oktober 2015 - 23:39

    Gabi Bos:

    Hey Femke, wat fijn dat je het nu al zo goed naar je zin hebt down under. Hopelijk heb je de walvissen op de foto. Kijk nu alweer uit naar je volgende blog. Gr oet Hardenberg

  • 26 Oktober 2015 - 20:50

    Koos:

    Hoi Femke,
    Ik las dat je daar twee Nederlandse meisjes ben tegen gekomen, een goede bekende van mij is daar ook 24 oktober aangekomen van uit Nederland.
    Henriette en Lisa,
    Die zijn nu ook in Sidney.
    Die gaan 6 weken backpacken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Femke

23 oktober gaat mijn grote reis van 8 weken naar Australie beginnen. Om het thuisfront van mijn avonturen op de hoogte te houden, zal ik regelmatig hier een blog plaatsen.

Actief sinds 21 Okt. 2015
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 4970

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2015 - 17 December 2015

backpacken in australie

Landen bezocht: